donderdag 29 januari 2015

Webshops sluiten tegenwoordig naadloos aan

In mijn netwerk zitten aardig wat retail deskundigen die winkeliers begeleiden met hun winkel, hoe ze t beter kunnen doen en de klantbeleving kunnen verbeteren. (En ik weet van enkelen dat als ze klaar zijn met hun missie dat het ook echt een stuk beter gaat met de winkels dus laat daar geen misverstand overbestaan)

Dat levert altijd zeer "levendige" discussies op want ik denk dat winkels, zoals we die nu kennen, stukje bij beetje overgaan op online. Kijk naar AH die zelfs BOL.com gekocht heeft, een eigen APP met bezorgdienst die zelfs aan de koelkastdeur levert, BCC waar je online shopt en binnen een uur je bestelde artikelen kunt afhalen....Dat zijn de winkels die overleven, zullen ontdekken en zullen groeien, ze bedienen hun klant ongeacht het kanaal.

Toch blijven die retail deskundigen maar roepen: vakmanschap, productkennis, exact de klant kennen en wat vooral word geroemd is "de gezelligheid" in de winkel, je moet ze extra verwennen en dan blijven ze wel komen......Ja ja is m'n antwoord dan maar...Je vergeet gemakshalve het parkeren, de wachtrij om je geld af te geven, het uitverkocht zijn, ik weet niet wanneer het binnenkomt, als het er niet meer ligt is het uitverkocht, en dat soort klantvriendelijke, oplossingsgerichtte antwoorden die mij met gierende banden doen vertrekken de winkelier in totale verbijstering achterlatend want hij doet toch zo zijn best....

Veel retailers willen wel een webshop maar t moet t gevoel van de winkel hebben, nou rap en creatief als we zijn om aan deze wens te voldoen, vond ik dit plaatje op G+ met alle credits aan de tekenaar en bedenker van deze briljante poster die ik niet zo kan achterhalen.


En dat is gelijk het voordeel van online, flexibel en snel ;-)
We do what it takes to make our clients happy!

Happy Online Sales!
Cornelis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten